paul
wineheaven logo 2022

Over Wineheaven - Proeven is geloven sinds 2011

Wineheaven is opgericht in 2011 vanuit een pure passie voor wijn, door wijnliefhebber Paul Ballieux. In het begin draaide het vooral om het geven van wijnproeverijen en het leveren aan de horeca in Den Haag. Met de verhuizing naar Leidschendam in 2015 werd de webshop steeds belangrijker, zeker nadat Paul ook eigenaar werd van het online marketing bureau Aandacht Marketing. Paul Ballieux is geen onbekende in de wijnwereld. Als kind al groeide hij op met de liefde voor wijn. Zijn ouders namen hem elke vakantie weer mee naar de mooiste en meest beroemde wijngaarden van Europa. Herinneringen van picknicken op wijngaarden van Chateau de La Rivière in Fronsac, nu in zijn assortiment, vertellen van stokbrood met brie en spelen in de wijngaard.

Passie voor wijn

Op zijn zesde jaar proefde Paul voor het eerst wijn midden op een Franse markt bij een wijnboer uit de Elzas. Hij mocht proeven en riep direct, “dit smaakt naar druiven”. Zijn vader en de wijnboer waren verbaasd, de Muscat die hij proefde stond inderdaad bekend om zijn druivensmaak. Vanaf dat moment was de interesse voor wijn gewekt, later verslond hij allerlei wijnboeken en leerde hij druivenrassen herkennen vanuit de geur.

De passie voor wijn is bij Paul altijd gekoppeld geweest aan zijn passie voor lekker eten. Hij kookt graag, al mag het van zijn vrouw altijd vaker, en hij kan intensief bezig zijn met het bereiden van een lekker uitgebreid diner. Het combineren van drinken en eten is iets wat hij van kinds af aan deed, vanaf zijn 16e (dat mocht toen nog) leerde hij echt wijn proeven en genieten van wijn.

Na zijn studie aan de Hotelschool in Den Haag werkte hij jarenlang met wijn, in 2010 was hij zelfs op tv met “Wie is de Chef” waar hij helaas al snel werd ontmaskerd als wijnkenner. In 2011 richtte hij Wineheaven op, meer tien jaar later vinden vele klanten elke keer weer de weg naar de webshop en leveren we alweer 230 wijnen direct en snel bij je thuis af. 

Wineheaven op zijn best

Wij zijn al meer dan 10 jaar bezig met wijn en zien de markt positief veranderen. Er is aandacht voor alcoholvrije wijn, we ontwikkelen onze website steeds verder door en we zien online kansen om wijn anders te presenteren. Geen standaard wijnproeverij thuis maar een escape room met wijn bouwen. Duidelijk zijn over onze kwaliteitsgarantie en de belofte nakomen: Niet goed -geld terug.  zo hebben we een grote groep vaste klanten opgebouwd die op onze website bestellen. Komende tijd investeren we fors in de mogelijkheden van de website en het klantcontact met u als klant. We innoveren met oog voor duurzaamheid. Logisch, want wijn is een natuurproduct en het behoud van het huidige klimaat is essentieel voor wijnproducenten wereldwijd. Daarom heeft biologische wijnbouw en groen transport standaard onze voorkeur. Wineheaven bekent kleur, kiest zorgvuldig haar partners en stelt u als klant voorop. Dat is Wineheaven op zijn best. 

Wijn escape room

De interactieve Wijn Escape room en de Wijn Experience concepten in ontwikkeling worden gemaakt voor hen die meer willen weten van wijn zonder de poespas. Leer op een speelse manier wijn proeven, geniet van de leuke puzzels en vooral van een gezellige avond met je vrienden. De pakketten worden met de grootste zorg ontwikkeld en zijn van hoge kwaliteit.

Wineheaven nieuws

blush rose wijn
Wijn

Wat is Blush rosé

Blozend kijkt ze me aan, de wijn in mijn glas op de proeftafel, duidelijk een Blush. Maar wat is Blush rosé eigenlijk? Deze frivole lichte

wineheaven gaat groen.jpeg
Nieuws

Wineheaven gaat groen

We denken na over verduurzaming van onze verzendprocessen. Niet omdat we zo nodig de duurzame onderneming willen uithangen, maar omdat het past bij zoiets moois