Over Wineheaven
Proeven is geloven sinds 2011
Wineheaven - meer dan alleen wijn
Wineheaven is opgericht in 2011 vanuit een pure passie voor wijn, door wijnliefhebber Paul Ballieux. In het begin draaide het vooral om het geven van wijnproeverijen en het leveren aan de horeca in Den Haag. Met de verhuizing naar Leidschendam in 2015 werd de webshop steeds belangrijker, zeker nadat Paul ook eigenaar werd van het online marketing bureau Aandacht Marketing.
De kruisbestuiving van online marketing, innovatieve kracht en passie voor wijn maakt van Wineheaven een uniek bedrijf. We verkopen wijn en ontwikkelen ook onze eigen producten, zoals de Wijn Escape room.
Wineheaven is meer dan alleen een website om wijn te kopen. Het gaat om plezier, service en positief verrast worden. Dat willen we ook online laten zien, door de rode Wijnduivel steeds prominenter op de site aanwezig te laten zijn.
Wineheaven - meer dan alleen wijn
Wineheaven is opgericht in 2011 vanuit een pure passie voor wijn, innovatie en technologie.
De kruisbestuiving van online marketing, innovatieve kracht en passie voor wijn maakt van Wineheaven een uniek bedrijf. We verkopen wijn en ontwikkelen ook onze eigen producten.
Bekende voorbeelden zijn de Wijn Escape room voor thuis, de romantische wijnproeverij thuis en online wijnadvies van onze mascotte De Wijnduivel.
Wineheaven - Paul Ballieux
De passie voor wijn is bij Paul altijd gekoppeld geweest aan zijn passie voor lekker eten. Hij kookt graag, al mag het van zijn vrouw altijd vaker, en hij kan intensief bezig zijn met het bereiden van een lekker uitgebreid diner. Het combineren van drinken en eten is iets wat hij van kinds af aan deed, vanaf zijn 16e (dat mocht toen nog) leerde hij echt wijn proeven en genieten van wijn.
Na zijn studie aan de Hotelschool in Den Haag begon hij aan zijn lange carrière in marketing, waarmee hij tegenwoordig furore maakt als SEA Specialist en natuurlijk eigenaar van Wineheaven sinds 2011. De combinatie van technische kennis, creativiteit en gevoel voor marketing zorgt voor unieke innovaties die je terug vindt in het assortiment.
Wineheaven - partners
Bij Wineheaven werken we met een team van geweldige mensen elke dag weer samen om een unieke beleving te scheppen. Van degene die de wijn inpakken in het magazijn tot op kantoor waar wijn geproefd en geselecteerd wordt. Een paar mensen willen we in het bijzonder aanprijzen.
Zo is alle designerwerk ontworpen door de talentvolle designer Nina Bakker.
Alle development werk, zoals API koppelingen en de online spelomgeving, is van Steven Gosseling.
Ook Misha Opstal, oud-stagiair van Wineheaven, werkt nu bij Devlore als software engineer en draagt zijn steentje bij. Mede dankzij deze mensen kan Wineheaven elke dag weer de klantervaring bieden die maakt dat je terugkomt. Geniet met mate, proeven is geloven.
Wijn Escape room "De Wijnduivel"
Warm aanbevolen: De eerste Wijn Escape Room voor thuis met complete wijnproeverij voor groepen vanaf 4 personen. Verrassend, origineel en mooi verzorgd. Design artwork, bijzondere attributen, proeverij met 3 heerlijke wijnen inclusief toegang tot de online spelomgeving.
Wineheaven nieuws
GPT Sommelier zoekt wijn bij happy meal
Wat gaan Chatbots zoals Chat GPT betekenen voor webshops? Online advies wordt de nieuwe norm, zo maakt de introductie van
De perfecte romantische avond thuis
Je wil een romantische en intieme avond met je partner organiseren? Dan is het date night pakket van Wineheaven de
Wie vond het Aromawiel uit
De uitvinder van het aromawiel is… Als je denkt aan wijn dan denk je meestal aan de bijzondere geuren en